Swamp

Obrázek
SWAMP obecně:


vstup lvl 100+
Nutností je, mít u sebe opičí krev (pro každý vstup jednu) získáte ji zabíjením opic v těžkém dungeonu (jeskyně v oáze v poušti) Musíte mít lvl 100+ a prázdnou láhev u sebe. Krev nepadne pokud máte už jednu v inventáři, nebo pokud jste ji už udělali v průběhu předešlých 6ti hodin.
Při získávání krve se nemusí k Balsovi ani Yonahovi jak tomu bylo zezačátku. Prázdné lahve se dají snadno dropnout kdekoliv.


Obrany ve swampu:
nejvíc obran: na obouruční zbraně, hole a meče
nejmíň obran: na luky a zvony
Do Swampu se dostanete přes Chrám útrapy,je to trošku delší cesta Královskou stezkou. Proběhnete celý chrám útrapy až k mostu, kde stezka začíná.
Na královské stezce nejde udělat port, respektive jde, ale jakmile se tam portnete, hodí vás to úplně na začátek chrámu. Proto doporučuju udělat porty před mostem.
Obrázek
Čas vymezený pro pobyt ve swampu je běžně 1 a půl hodiny (90 minut), v závislosti na hodnosti z válek/svaté můžete zůstat i déle.
Pěšák - 120 minut
Rytíř - 160 minut
Generál - 200 minut
Vojevůdce -240 minut
V bažině můžete postupovat dvěma způsoby:
- plášťování příšer
- mlácení meteorů


Meteory ve swampu:


meteor vlkodlaka (110) bonus na moby: Silný proti zvířatům
Obrázek
meteor liliputa (115) bonus na moby: Silný proti lidem
Obrázek
meteor trpasličího orka (120) bonus na moby: Silný proti orkům
Obrázek
meteor zmutovaných (125) bonus na moby: Silný proti ezoterikům
Obrázek
meteor bažin (130) Na tento meteor je důležité mít nějaké to procento na všechny příšerky, protože vybíhají zvířata, orkové, liliputi i ezoterici.
Obrázek
Drop z meteorů:

meteor vlkodlaka:
- magický kámen
- magická železná/měděná ruda
- červený elixír (L)
- modrý elixír (L)
- kámen duše
- požehnaný pergamen
- začarovat předmět
- zesílit předmět
- požehnaná věc
- uhranutá věc
- prut titanu 10kk
- mramor požehnání
- kniha učení/zapomínání
- příručka kamenů
- tableta z krve
- zlodějská rukavice
- prsten zkušeností
- požehnání draka/života/magie
- kameny ducha +4 +5 +6


meteor liliputa
- magický kámen
- magická železná/měděná ruda
- červený elixír (L)
- modrý elixír (L)
- kámen duše
- požehnaný pergamen
- začarovat předmět
- zesílit předmět
- požehnaná věc
- uhranutá věc
- prut titanu 10kk
- mramor požehnání
- kniha učení/zapomínání
- příručka kamenů
- tableta z krve
- zlodějská rukavice
- prsten zkušeností
- požehnání draka/života/magie
- kameny ducha +4 +5 +6


meteor trpasličího orka
- magický kámen
- magická železná/měděná ruda
- červený elixír (L)
- modrý elixír (L)
- kámen duše
- požehnaný pergamen
- začarovat předmět
- zesílit předmět
- požehnaná věc
- uhranutá věc
- prut titanu 10kk
- mramor požehnání
- kniha učení/zapomínání
- příručka kamenů
- tableta z krve
- zlodějská rukavice
- prsten zkušeností
- požehnání draka/života/magie
- kameny ducha +4 +5 +6


meteor zmutovaných
- magický kámen
- magická železná/měděná ruda
- červený elixír (L)
- modrý elixír (L)
- kámen duše
- požehnaný pergamen
- začarovat předmět
- zesílit předmět
- požehnaná věc
- uhranutá věc
- prut titanu 10kk
- mramor požehnání
- kniha učení/zapomínání
- příručka kamenů
- tableta z krve
- zlodějská rukavice
- prsten zkušeností
- požehnání draka/života/magie
- kameny ducha +4 +5 +6


meteor bažin
- magický kámen
- magická železná/měděná ruda
- červený elixír (L)
- modrý elixír (L)
- kámen duše
- požehnaný pergamen
- začarovat předmět
- zesílit předmět
- požehnaná věc
- uhranutá věc
- prut titanu 10kk
- prut ryzího zlata 25kk
- mramor požehnání
- kniha učení/zapomínání
- příručka kamenů
- tableta z krve
- zlodějská rukavice
- prsten zkušeností
- požehnáni draka/magie/života
- kameny ducha +4 +5 +6


Drop z příšer všeobecně:
- esence karmy (zlatá, stříbrná, modrá červená)
- zbrně od 65+7
- zbrně od 60+7
- brnění od 61+1
- bylinky
- kuličky proměny
- červené+modré elixíry (L)
- prut titanu 5kk a 10kk
- prut zlata 500k, 1kk a 2kk
- prut stříbra 50k a 100k
- kemeny žil
- meteor (těžký)
- meteor (bažin)
- yangy
- zdobené šperky +0


Poznámka:


Liliputi = lidé, ne ďábel! Jsou to ošklivá stvoření, trošku podobná těm z druhého města. Celkem pěkně stunují. 
Orkové, potvůrky s kyjem.. Strašně rychle se množí ale jejich útok nepatří k nejsilnějším. jejich počet způsobuje dost velké lagy, takže doporučuju lidem se silným PC
Zvířata, po dvou běhající pejskové a tygři. Sice solidně stunují ale pro swampové začátečníky se jeví jako ideální zdroj expů i dropu.
Ezoterici, vysocí a hlavně zvteklí chlápci s nejsilnějším útokem ze všech monster. Expí nejvíc a je z nich asi nejvyšší drop.


SWAMP A VÝBAVA:


POZOR NA BONUS "ŠANCE NA ZPOMALENÍ" !!!!! Z METEORŮ VÁM PAK BUDOU BĚHAT ČERNÍ MEDVĚDI (vl 15.) A PODOBNĚ!!
Například u wp surů hrozí že při výběhu např. medvědů umře, kvůli čepeli. Čepel absorbuje víc než mají příšery ZB a proto to jde do mínusu a ubírá to život vám.
nejdůležitější je mít "full na miss" = cca 73% 
Shell+9 - 20% + leštěný kámen vyhýbání - 18%
Císařský štít+9 - 20%
Bronzové fénické boty+9 -15%
Zbraň: nejlépe zbraň od lvlu 100 s průměrnou škodou 40+ a nejvíc + kolik ho můžete mít (+9 = lvl 108)
Kameny: nestvůra, průnik a kritik +6. Ideálně k průmce i 20% nebo 10% na příšery na které budete chodit :))
Obrázek
Brnění: Shell s kameny = vitalita, vyhýbání a ochrana +6, bonus 10% převzít ZB. Pamatujte že do shellu klasické ZB nenatočíte ;)
- Dobrý je natočit do bonusů i hodnotu útoku.
- (stačí i shell +5 pokud nemůžete mít lepší)
Obrázek
Boty: Bronzové fénické boty +9 (lvl 75) Podle mě je ideál natočit ZB, BZK, šanci na kritický zásah a podobně.
Obrázek
Štít: Ideálem je Císařský štít +9 Natočte bezvědomí a nejlépe 20% na příšery na které se chystáte chodit. (ezoterik, ork, zvíře, lidé)
Super je když vám k tomu skočí i třeba 20% na BZK..
Obrázek
Náramek: pro začátečníky určitě náramek z bílého zlata+9, kvůli ZB v základu, pro pokročilejší Zdobený bílozlatý náramek a to určitě kvůli šanci na převzetí ZB :)
Doporučuji na náramek od 42 natočit 10% převzít ZB a nejlépe 20% útok na příšery na které se chystáte chodit.
Na Zdobený náramek natočte ZB a 20% na útok, stejně jako v předešlém případě..
Obrázek
Naušnice: warům i ninjům doporučuju ebenové nebo zdobené ebenové naušnice a to kvůli Zb a síle.. Doporučuju natočit co největší útok na příšery na které se chystáte. 
Surům a šamanům zase naopak naušnice z nebeských slz nebo zdobené zlaté naušnice kvůli inteligenci v základu. Bonusy stejné jako u ebenek.
Obrázek
Náhrdelník: Pro všechny asi Náhrdelník z nebeských slz nebo Zbodený náhrdelník z nebeských slz kvůli šanci na pronkavý zásah. Nejlépe je natočit ZB, kritik a BZK.
Obrázek
Helma: myslím že je samozřejmostí helma od lvlu 65 a ideální je natočit 20% na moby na které se chystáte a třeba otravu, magii apod.
Obrázek
Bonusy: základem je 105% proti příšerám.


PVP bonusy:


Válečník: nejlépe asi natočit na většinu, nebo všechny věci 75/10 (příšery/hodnota útoku) popřípadě kombinovat 10/8 (příšery/síla)
Sura: určitě 75/10 (příšery/hodnota útoku) a u wp surů je možné i 10/8 (příšery/inteligence)
Šaman: U šamanů se taky nejvíce vyplatí zmiňovaných 75/10 (příšery/hodnota útou) popřípadě kombinovat s 10/8 (příšery/inteligence)
Ninja: do proměny netočte 75/10 (příšery/hodnota útoku) V proměně to nefunguje! Nejlepší je 10/8 (příšery/průnik) 10/5 (příšery/rychlost útoku) 10/8 (příšery/síla)
Pokud se chystáte na swamp pomocí meče, 75/10 bych určitě doporučila, ale všeobecně ninju s mečem z koně (zvířete) nedoporučuju, zvlášť v malém lvlu. 
Proměny: pořizujte proměny které sekají, né ty které koušou. 
Podle mě ideální: fanatik, poddaný, pěšák, prašivec, bažinatec, vzteklý skřetí ork, vlkodlak, liliput z bažin, velitel skřetích orků... Používám i žabovojáka, vojáka černého větru, vzteklého popravčího z bažin atd.
Síla na monstra:
Na jednotlivé příšery můžete udělat 100% útok (20% ve zbrani, helmě, naušnicích, náramku a štítu)
Mnoho lidí nedoporučuje tento způsob, jelikož pak berete dané příšeře strašně moc a zabijete ji dřív než se stihne pořádně rozmnožit. 
Navíc do proměny potřebujete míň jak pokud budete sekat z koně a záleží taky na tom, co jste za postavu.

Swamp a buff:
Ve Swampu si bez buffu asi moc neštkrtnete.
Doporučuji buff 80% a víc (s talismanama a zdobeninama můžete mít buff i nad 100%)
Můžete při buffování používat elixíry které se dělají ze zvonků (lektvar inteligence S) a z S a Fialové byliny (lektvar inteligence L).
Dál doporučuju, pokud máte vedení nejlépe na P, vzít buffa do skupiny a dát mu bonus na trvání schopností, nebudete se pak muset tak často buffovat. Pokud máte svého buffa tak ho mezi buffováním odhlašujte, může pak ve swampu být i několik hodin.. Protože čas v bažině se počítá jen tehdy, jste-li online.
Pokud jste dračí šaman, máte výhodu.. Nepotřebujete buffera :D
Swamp a pomocné lektvary:
Ve swampu můžete používat pomocné lektvary, jako je lektvar na obranu, hodnotu útoku, průnik, kritik (potom podle rasy: sílu, pohyblivost, inteligenci)


Swamp a teleportace:
Do swampu se teleportovat nemůžete, ale z něj ano, proto pozor na náhodné kliknutí na teleportační pergamen.
Ve swampu funguje teleportace pomocí snubních prstenů.
Zároveň doporučuju vzít si sebou prázdné teleportační pergameny a oblíbená místa si zaznamenat, protože mapa bažiny je poměrně rozlehlá, a pokud vyloženě neuháníte jako vítr, budete cestovat dlouho.
Nezapomeňte na:
Když jdete do swampu, nezapomeňte na prsteny zkušeností a zlodějské rukavice, nebo cokoliv důležitého. I když to máte bezpečně uschované ve skladu, tak ve swampu není skladník, takže se k věcem nedostanete!
V bažině najdete pouze obchodnici, teleportéra aobchodníka se zbraněmi a výstrojí.

Prevzato https://www.ekura.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=76703